Plany na pół roku

Artykuł opisujący plany studia ArenaNET w stosunku do Guild Wars 2 pojawił się już bardzo dawno temu. Jednak ciągle zastanawiam się na zmianami, które chcą wprowadzić twórcy. Obawiam się, że niektóre z nich mogą odrobinę zdestabilizować całą grę.

Deweloperzy GW2 nie dodają nowych poziomów przedmiotów co kilka miesięcy. Aktualnie najwyższą klasę stanowi ascended. Wykorzystywane są one głównie we fraktalach, ze względu na to, że poprawiają odporność na agonię. Uważam, że jest to bardzo dobre podejście. Zawsze denerwowało mnie pojawianie się nowej grupy przedmiotów w każdym dodatku. Wprowadzano je, aby zachęcić do dalszej gry, do ciągłych poszukiwań i skierowane one były do osób, które osiągnęli już absolutnie wszystko. Twórcy Guild Wars 2 pokazali, że można przyciągać graczy w inny sposób. Oto kilka z nich, które pojawiły się w artykule Looking Ahead: Guild Wars 2 in 2013.

Grzebanie w postaciach

Gracze dostaną nowe umiejętności oraz cechy. Na pewno wpłynie to na aktualnie buildy. Pytanie brzmi: Czy faktycznie spełni się zapowiedź AN, w której twórcy twierdzą, że w ten sposób tylko rozbudują postacie prowadzone przez graczy? Nowe umiejętności i cechy będą połączone z tymi, które odblokowaliśmy do tej pory i nie mają na celu zaburzenia równowagi gry. Jednak ja ich się obawiam.

Już ostatnia zmiana w tym aspekcie gry spowodowała spore zamieszanie. Zmuszono niektórych graczy do zmiany stylu gry i spowodowano, że najbardziej buildy przestały być skuteczne. I znacznie zmniejszyła się liczba wojowników biegających z dwuręcznym mieczem. Twórcy nie chcieli osłabić klas postaci, ale wprowadzić większą różnorodność oraz zmienić przyzwyczajenia graczy. Tym razem zmiana będzie znacznie większa.

Obawiam się, że może dojść do znerfowania niektórych klas. Aktualnie profesję dopasowuje się do gracza, nie odnoszę wrażenia, że wybór wojownika ułatwia grę. Złodzieja również prowadzi się bardzo przyjemnie, po prostu wymaga to odmiennego podejścia. Twórcy modyfikując system umiejętności i cech muszą być bardzo ostrożni. Wystarczy jedna, nierozważna decyzja, i Tyrię zaleją sobowtóry. A tego bym nie chciał.

Nagrody

Zostanie odświeżony system nagród w lochach. Ilość otrzymywanego złota będzie zależało od poziomu trudności oraz długości danej instancji. Twórcy usuną złoto, które gracze mogli zdobyć z zabitego bossa. Zmiana ta może wpłynąć na wzrost popularności tej formy aktywności w grze. A w ten sposób odbije się ona na całej ekonomii. Gracze będą mieli więcej złota, a więc zmieni się wartość przedmiotów. Jeżeli chodzi o lochy, to chciałbym, aby pojawiło się rozwiązanie ograniczające „biegnie” po instancjach. Mnie tzw. speed run odbiera przyjemność z rozgrywki. Biorę udział w instancji po to, aby powalczyć, a nie żeby bić rekord na sto metrów. Niektórzy gracze chcą zostać koniecznie Usainem Boltem Tyrii.

Z każdego championa wypadnie nam rzadki przedmiot (ta zmiana zostanie wprowadzona już dzisiaj wraz z Queen’s Jubilee). I to jest świetne rozwiązanie. Nareszcie skończy się błądzenie niektórych championów po mapie. Wielu z nich po prostu po niej wędruje, a gracze tylko ich unikają, ponieważ nie chcą z nimi walczyć. Nie dlatego, że są za słabi. Przed konfrontacją wielu powstrzymuje brak nagrody. Po co się wysilać, skoro walka nie gwarantuje rzadkiego przedmiotu?

Pojawią się także nowe materiały, które będzie można wykorzystać przy tworzeniu przedmiotów. Będą one przypisane do konta. Zdobyć je można poprzez wykonywanie określonych czynność. ArenaNET udostępni graczom zestaw aktywności, za które będzie można uzyskać nowe materiały. A gracze sami zdecydują, co najbardziej im odpowiada.

Jedno zniknie…

Od jakiegoś czasu deweloperzy z AN zapowiadają usunięcie właściwości magic find z przedmiotów. Cecha ta ma zostać przypisana do konta. Dzięki czemu wszystkie stworzone postacie będą dysponowały takim samym poziomem podstawowym. Magic find będzie można zwiększyć poprzez wykorzystanie jedzenia lub innych „wzmacniaczy”.

A uzyskamy je rozbijając zielone i niebieskie przedmioty. Będzie to dodatek do run oraz materiałów.

… a drugie wzrośnie.

Poziom wytwarzania przedmiotów zostanie podniesiony do 500 (dotychczas wynosił od 400 dla każdej specjalizacji). Gracze otrzymają możliwość tworzenia przedmiotów typu ascended oraz prekursorów. Taka decyzja znacznie wpłynie na gospodarkę gry. Na pewno ceny przedmiotów legendarnych spadną, ale nie wiadomo o ile. Wszystko będzie zależało od tego, jak skomplikowane będzie stworzenie prekursora. Zapewne będzie ono wymagało zdobycia nowych materiałów, o których pisałem wyżej.

Podoba mi się ta zmiana. W końcu gracze będą mogli liczyć na coś innego, niż szczęście lub bogactwo.

Cierpliwości

Kiedy zostaną wprowadzone opisane przeze mnie zmiany? W drugiej połowie 2013 roku. Trzeba teraz obserwować kolejne dodatki i czekać. Na jeden z zapowiedzianych elementów czekam już od dawna. Pierwsze pogłoski dotyczące wbudowanego w grę systemu wyszukiwania grup pojawiły się już na początku roku. Teraz temat ten powraca. Mam nadzieję, że wkrótce zostanie on zrealizowany.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s