Aspekty

Wróciłem z wakacji w piątek rano. Odespałem podróż, poszedłem z żoną na spacer i mogłem już spokojnie zacząć nadrabiać zaległości w Guild Wars 2. Ostatnio zastanawiałem się nad tym, czy twórcom uda się wskrzesić „dawne” Guild Wars 2. Nie da się ukryć, że kilka poprzednich aktualizacji nie spełniło pokładanych w nich nadziei, a wielu graczy zaczęło narzekać na rosnący poziom nudy.

Poczytałem wiki i zapoznałem się z oficjalnie ogłoszonymi zmianami. Najbardziej podoba mi się nowy system zarządzania osiągnięciami. Stał się on bardziej nowoczesny i przejrzysty. Twórcy postanowili uporządkować rosnący bałagan. Zawsze na końcu listy pojawiały się osiągnięcia związane z poprzednimi wydarzeniami. Wyobrażałem sobie jak to menu będzie wyglądało za trzy miesiące, przy obecnym cyklu wydawniczym. A tu niespodzianka! Deweloperzy z ArenaNet tworząc nowy układ rozwiązali ten problem. Po prostu dodali grupę „Historical”, w której gracze znajdą osiągnięcia z przeszłości.

Najbardziej podoba mi się wprowadzony system nagród za punkty. Wcześniej zbierałem punkty za różne aktywności i straciłem nadzieję na to, że ArenaNet wykorzysta ten element w sensowny sposób. Pogodziłem się z tym, że będzie to po prostu wyznacznik pozycji w rankingu. Coś co zastępuję ogólny poziom postaci i posiadane przedmioty. Zwykła punktowa sława, którą można się pochwalić przed znajomymi z gildii. Ostatni patch wprowadził kilka zmian. Dzięki punktom gracze otrzymają: złoto, diamenty, laury, modyfikacje do kilku cech (dodatkowy procent w karmie, złocie, doświadczeniu i większa szansa na znalezienie magicznych przedmiotów), nowe wyglądy zbroi i broni, oraz skrzynki. Wielkość nagrody zależy od ilości zebranych punktów. Skrzynkę można otrzymać za każde zebrane 500 punktów.

A teraz słów kilka o samej rozgrywce.

Zephyr Sanctum

Do nowej lokacji można dostać się z Lion’s Arch. Tam na gracza czekają nowe wyzwana związane z trzema aspektami. Słońce pozwala na szybkie przemieszczanie się (osiągamy wręcz prędkość światłą), dzięki wiatrowi postać może wyżej skakać, a burza ułatwia pokonywanie dużych odległości. Używając tych trzech nowych umiejętności (odblokowywane są za pomocą zbieranych kryształów) można dostać się do statku-miasta, który jest niewiarygodnie dobrze zaprojektowany. Deweloperzy stanęli na wysokości zadania i przypomnieli nam wszystkim o tym, że dysponują fenomenalnymi umiejętnościami i niezwykłą wyobraźnią. Zephyr Sanctum to jedno z najpiękniejszych miejsc w całej Tyrii. Szkoda, że będzie aktywne jeszcze przez następne dwa tygodnie.

Zephyr Sanctum

Zephyr Sanctum zniknie 6 sierpnia. Z opisu tego wydarzenia wynika, że jeszcze kiedyś gracze spotkają mieszkańców podniebnego miasta. Jednak teraz czekają nas wybory, ale o nich napiszę innym razem. Dzisiaj chciałbym się skoncentrować na moich odczuciach związanych z wprowadzonymi elementami.

Wskrzeszenie

Wróciłem do Anhellego. Tak, stworzona przeze mnie postać nosi imię zapożyczone z dzieła Juliusza Słowackiego – nie jest to żaden przypadek. Zmieniłem odrobinę build i stwierdzam, że gra złodziejem może nieść ze sobą wiele przyjemności. Porzuciłem go na rzecz wojownika i teraz widzę czego mi brakowało. Przede wszystkim złodziej jest o wiele bardziej mobilny i szybki. To pozytywnie wpływa na dynamizm rozgrywki. Dodatkowo lubię wykorzystywać różnego rodzaju debuff‚y, którymi dysponuje ta klasa. Trzeba zaznaczyć, że złodziej otrzymał możliwość wykorzystania debuff’u o dźwięcznej nazwie torment (umiejętność skale venom). Udało mi się odpowiednio wyważyć postać, dzięki czemu sprawdza się ona w walce na dystans i w zwarciu. Postawiłem na szybkość, uderzenia krytyczne oraz ukrycie. I teraz mogę bezpiecznie kontynuować eksplorację Tyrii.

Nowa zawartość to wyścigi, zbieranie kryształów i upuszczonych koszy, a także nowy materiał (kwarc). Tym razem nie ma obowiązku farmienia wrogów lub cukierków – dla mnie były to najbardziej irytujące aktywności. Ciekawe jest to, że Zephyr Sanctum Supply Box można uzyskać w zamian za różnego rodzaju materiały wykorzystywane do tworzenia przedmiotów (skóry, metale, drewno, itd.). W skrzynkach można znaleźć receptury, dzięki którym gracz uzyskamy możliwość stworzenia przedmiotów z wykorzystaniem kwarcu.

Najbardziej podobają mi się wyścigi. Bardzo interesująca forma aktywności, w której wykorzystywane są różnego rodzaju umiejętności związane z aspektami. W Sanctum Sprint trzeba wykazać się ostrożnością i sprytem. Natomiast nagrody są niczego sobie – przedmioty, karma i pieniądze. Można się odbić od dna, jeżeli straciło się wszystkie oszczędności grając na wyścigach.

Drugi oddech

Wraz z nową lokacją i nowymi aktywnościami Guild Wars 2 złapało drugi oddech. Oby kolejne dodatki było równie dobrze wykonane, o czym społeczność GW2 przekona się już dzisiaj, ponieważ będziemy mieli możliwość wzięcia udziału w wyborach. Deweloperzy twierdzą, że zadecydujemy o przyszłości całej Tyrii. Jestem ciekaw, co z tego wyjdzie.

// Grafiki pochodzą oficjalnej strony Guild Wars 2.

 

Skomentuj

