Księżyc (V): Gdy Księżyc spotyka Księżyc cd.

//Przekład na podstawie Dana Gerhardt „The Planets: The Moon”.

Z uwagi na to, że mój jest w Lwie, mam tendencję do opisywanie mamy w lwi sposób. Widzę ją jako artystkę, aktorkę, skupioną na sobie, jako dziecko. Ponieważ dwunasty dom, to dom duchów, postrzegam moją matkę jako osobę, która opowiedziała mi o wróżkach i magii oraz wszystkich innych duchowych sprawach – tak samo jak wpoiła we mnie metodę bycia ofiarą oraz rozmyła granice uczuć. Moja siostra ma Księżyc w Koziorożcu i postrzega matkę jako dyktatorkę, kobietę skoncentrowaną na karierze, ambitną, zachowawczą i zimną. Jej Księżyc jest w trzecim domu czyli przestrzeni komunikacji. Dlatego opisuje matkę jako gadatliwą, pełną pomysłów i obietnic, ale całkowicie niestałą. Nasze horoskopy pokazują wspólną nam kobietą z różnych perspektyw. Mój dwunasty dom odbija znak, w którym znajduje się jej Księżyc – Ryby. Znak mojej siostry, Koziorożec, jest tożsamy z ascendentem naszej matki.

Nowocześni filozofowie lubią mówić, że samy sobie wybieramy rodziców. Być może odbyła się kiedyś wycieczka do gigantycznego centrum handlowego w wyższych światach (które mogą wywoływać u nas reakcję „O czym my myśleliśmy?!”). Bardziej pragmatycznym wyjaśnieniem będzie sposób postrzegania danej osoby, perspektywa z której patrzymy. Gdy obserwujemy rodziców, wybieramy te szczegóły, które spełniają nasze oczekiwania – resztę odrzucamy. Faktycznie „kreujemy” sobie rodziców poprzez nasze planetarne filtry, w zasadzie są dla nas tacy, jakimi chcemy ich widzieć. Moja mama cierpiała na depresję po urodzeniu mojej siostry, co pokrywa się ze znakiem, w którym znalazł się jej Księżyc. Ale moja matka narzekała, ze jako dziecko była chłodna i odległa, nie uśmiechała się do niej, nawet na nią nie patrzyła. Obie utrzymują, że reagowały tylko wtedy, gdy któraś wykonała pierwszy ruch. Z drugiej strony, ja jako osoba posiadająca ekspresyjny Księżyc w Lwie, byłam bardziej ciepłym i kochającym dzieckiem, a przynajmniej tak twierdzi moja matka. W przeciwieństwie do mojej siostry pamiętam ją jako kogoś kto często mnie dopingował i był twórczy. Czy w taki sposób odbiły się w nas nasze Księżyce?

Księżyc to pamięć, pojemnik w którym przechowywana jest przeszłość. Ale nie ma solidnych granic, reaguje i zmienia się. Po moim ostatnim związku z mężczyzną, mającym Księżyc w Pannie, weszłam w relacje z osobą, u której konfiguracja była inna – dom dziesiąty, Wodnik (w opozycji do mojego Lwa). Cóż za ulga! Już nie byłam „osądzająca” i „czepialska”. Gdy romans zaczął się wypalać my wymienialiśmy się zarzutami takimi jak „Jesteś takim narcyzem” i „Ciągle pracujesz. Nigdy nie masz dla mnie czasu”. Pozbycie się złośliwości oraz wynegocjowanie własnego terytorium zajęło nam kilka lat. Ale dzięki temu czujemy się przy sobie bezpiecznie a nasze Księżyce bardzo zmieniły się po wpływem partnerów.

Jeżeli sam Księżyc opisuje nasze nawyki oraz zmienne życie emocjonalne, w dodatku nosie w sobie ślady matki oraz partnerów to nie istnieje żaden astrologiczny tekst opisujący go w prosty sposób. Właśnie dlatego, zanim zaczniesz mówisz komuś o Księżycu powinieneś poczekać, aż on są się zamanifestuje, pokaże co wnosi do interpretacji horoskopu. Astrolog powinien poświęcić dużo czasu na przyglądanie się własnemu Księżycowi aby pozbyć się własnych potrzeb i projekcji. Wtedy będzie lepiej odbijał Słońce siedzące naprzeciw ciebie.

Skomentuj

