Księżyc (IV): Gdy Księżyc spotyka Księżyc

//Przekład na podstawie Dana Gerhardt „The Planets: The Moon”.

Astrologowie uważają, że relacje pomiędzy ludźmi mającymi podobne Księżyce lub harmonijne aspekty pomiędzy Księżycem a planetami, będą bardzo zgodne, złożone z wielu wspólnych zainteresowań oraz oparte na intuicyjnym porozumieniu. Księżyc mówi o tym, czego oczekujemy od rodzinnego życia oraz określa warunki, w których czujemy się jak w domu. Wenus i Mars to planety odpowiadające za namiętność w związku. Ale codzienne zwyczaje – to czy wieszamy ubrania albo rozrzucamy je na podłodze – to wpływ Księżyca. Gdy Księżyce są względem siebie harmonijne ludzie mówią następujące rzeczy „Zawsze czułam się jak w domu przy Bobie” lub „Jak tylko zobaczyłem Janine, wiedziałem że będziemy zawsze razem”.

Byłoby bardzo dobrze, gdyby wszystkie związki wyglądały w podobny sposób! Im dłużej jesteśmy razem, tym więcej mamy czasu na odkrycie pułapek i tajemnic naszych indywidualnych Księżyców. To co w pierwszej chwili wydawało się być znane i pociągające może okazać się irytujące i dziwne. Byłam w trzech związkach z mężczyznami, których Księżyce były bardzo podobne. Jeden miał go w Pannie, pozostali w szóstym domu. Ja mam ascendent w Pannie, więc wzajemne przyciąganie jest zrozumiałe. Mężczyzna zazwyczaj szuka kobiety, która odpowiada jego wewnętrznemu Księżycowi. W każdym z moich związków na początku byłam uwielbiana, szczególnie sposób w jaki rozumiałam bycie Panną, rozważna i zorganizowana, dbająca o zdrowie, ceniono moją zdolność do analizy i opanowanie. To tak wspaniale zgadzać się we wszystkim. Byliśmy tacy podobni! Ale za każdym razem, po pewnym czasie byłam oskarżana o złe zachowanie. Powtarzali, że osądzam, czepiam się, nie daję wystarczająco dużo wsparcia – wszystko to ciemne strony bycia Panną. Kiedy miałam dwadzieścia lat, w trakcie mojego pierwszego małżeństwa, wszystkie powyższe zarzuty były uczciwe. Wtedy dominował mój ascendent. Potrzebowałam dziesięciu lat bycia w innym związki, góry książek i kilku terapeutów, aby przy pomocy wytężonej pracy zredukować tę maskę. Zrozumiałam, że mężczyźni nie lubią być krytykowani (ach!). Wyrobiłam w sobie nową tolerancję i cierpliwość. Wyzwoliłam radość, która miał w sobie mój Księżyc znajdujący się w Lwie i odkryłam śmiałość mojego Słońca będącego w Strzelcu. Gdy wchodziłam w nowe relacje byłam podniecona byciem inną kobietą. Ale po czterech miesiącach romansu, w trackie pewnej ciemnej i bardzo długiej nocy, usłyszałam bardzo znajome słowa: „Wydaje mi się, że za bardzo osądzasz, jesteś zbyt krytyczna i ciągle się czepiasz”. Poczułam się uziemiona.

Mój znajomy często powtarza „Jeżeli ludzie mówią, że jesteś pijana, połóż się”. Być może pomimo moich wcześniejszych dziesięciu lat wewnętrznej i zewnętrznej pracy, byłam ciągle tylko swoim krytycznym ascendentem w Pannie. Ciekawe jest to, że za każdym razem, gdy słyszałam znajome oskarżenia, miałam wrażenie, że krytykujący i osądzający mnie kochanek odrzuca to kim jestem! Kto w takim razie zachowywał się jak Panna? I dlaczego przyciągam mężczyzn z taką wrażliwością? Czy to mój Księżyc w dwunastym domu, w opozycji do szóstego, proponował mi znaną rolę ofiary, powtarzając jego ukochane słowa „Dlaczego wszyscy chcą mnie ukrzyżować?” Takie spotkania przypominają spacer w gabinecie luster!

Co tak naprawdę dzieje się, gdy Księżyc oświetla cudze ciemne wody emocji? Kiedy patrzę na ciebie, to widzę swój Księżyc czy twój? Spotkanie dwóch odbić powoduje złudzenie optycznie zwane „projekcją”. Mogę dostrzegać w Tobie cechy, których nie widzę u siebie. Taka dwuznaczność jest wpleciona w astrologiczny symbolizm. Księżyc mężczyzny opisuje jego emocje oraz matkę i żonę. Nie będąc mężczyzną nie jestem w stanie zrozumieć takiego układu. Ale u kobiet Księżyc ma też dwa zadania – opisuje jej uczucia oraz emocje pojawiające się u jej matki, podobnie jak mój. Przez większość czasu mam wrażenie, że i mama jesteśmy do siebie podobne jak pomarańcza do pomidora, więc w jaki sposób mój Księżyc potrafi opisać nas obie? I dlaczego moja siostra ma inny Księżyc, skoro ta sama kobieta jest naszą matką?

Skomentuj

